Penicillin & syskonbus

Har varit hos tant veterinär idag :( Fick stå på ett bord, ganska läskigt faktiskt. Tanten tog en vass sak och skrapade på min hud för att kunna se om jag hade något skit i den som gör att jag har utslag.  Hon hittade ingenting till min mattes och uppfödares stora lättnad. Men jag fick penicillin som jag ska äta i 3v och sen ska jag tillbaka dit igen, fy, blä och usch. Matte köpte något schampo som jag ska badas i 2ggr/v också.


Efter att jag hade fått vara på det där äckliga bordet fick jag träffa tre av mina syskon. Maja, Alva och Bobbas. Alla var mycket större än mig, men stark som jag är brottade jag ner dem ändå. Alla tyckte att min framstjärt luktade jätte gott och de var jätte snälla och hjälpte mig att tvätta den :P Maja försökte hoppa på mig bakifrån och göra valpar, fattar inte hur hon tänkte? För det 1:a är vi båda tikar och för det 2:a så är vi ju syskon, skärp till dig Maja.


När vi stod utanför veterinären så pratade matte och uppfödarna jätte mycket om hur snygg jag var. Lite pinsamt blev det, visst jag vet att jag är snygg men de behöver inte prata så högt och mycket om det när andra hundar är med.

Aja, nu ska jag sova ett tag. Har varit en jobbig dag, med både veterinär  besök och första dagen på löpet.
Natti Natti/ Olympia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0